لطفا چند لحظه تامل فرمائید ...
١٤:٥٢
بخش 1 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی شاد
١٢:٥٨
بخش 2 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
١٤:٣١
بخش 3 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
١٥:٠٤
بخش 4 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
١٤:٥٤
بخش 5 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
١٥:٠٩
بخش 6 | ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
دریافت کد : توجه : شما میتوانید با تغییر مقادیر width و height در کد فوق عرض و ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کنید.
نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته : 22
فرهنگی از تبریز  | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ اسفند
0
0
پاسخ
با سلام باتوجه به افزایش فعالیت تشکل های صنفی معلمان کاش این بحثها همچنان از سوی پورتال ادامه داشت
captcha
حسن میزایی  | ۱۳۹۲ سه شنبه ۸ بهمن
1
0
پاسخ
واقعن سخنان استاد من را تحت تاثیر قرار داد فقط حیف به آن سخنان نه توجه میشود نه عمل . . .!
captcha
مومنی  | ۱۳۹۲ شنبه ۵ مرداد
2
0
پاسخ
کاش با توجه به شرایط و زمان کنونی که موضوع انتخاب وزیر مطرح است از ایشان دعوت میشد در این زمینه نیز صحبت میکردند.اگر بشود حداقل برای روشنگری خیلی مفید خواهد بود.
captcha
فرهنگی از تهزان  | ۱۳۹۱ چهارشنبه ۹ اسفند
5
0
پاسخ
سلام.اگر ممکن است مسئولان پورتال علت ادامه نیافتن گفتگو با ایشان را بیان نمایند.مطمئنا تداوم برنامه باعث جلب نظر سایر فرهنگیان و پربارتر شدن گفتگوها خواهد شد.
با تشکر!
captcha
معلم ایرانی  | ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۹ بهمن
7
0
پاسخ
این گفتگو را هم مانند قبلی بطور کامل مشاهده کردم و اینجا نیز همان سخن را تکرار میکنم که ضمن تشکر از زحمات شما و مخصوصا جناب رحیمی شاد اما بعید میدانم آزادی در کشور اینقدر باشد که دوباره از ایشان دعوت به عمل بیاورید.البته شما هم احتمالا اختیاراتتان محدود است.
captcha
پاسخها
دبیرسرویس اجتماعی  | ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۰ فروردين
با سلام خدمت شما معلم ایرانی..
البته که پورتال مشکلی نسبت به ادامه این مبحث ندارد لاجرم باتوجه به هدف گذاری پورتال برای مسائل دیگر این موضوع از اولویت کارخارج شده است که ان شاءا... بهشرط حیات وتوفیق در آینده به ادامه بررسی این موضوع میپردازیم...با تشکر ازلطف شما نسبت به این پورتال
علي احساني  | ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۹ بهمن
5
0
پاسخ
با تشكر از سخنان استاد رحيم شاد : نظر من به عنوان يك دانش آموز اين است كه سخنان ايشان در مرحله اول نشان دهنده ي ضعف در آموزش و پرورش است وبايد راهكار هايي كه ايشان وديگر كارشناسان ميدهند اجرا شود تا شايد جامعه اموزشي ايران به توسعه اي برسد كه حداقل از نظر آموزش وپژوهشي به استاندارد هاي آموزش در جهان برسيم تا بتوانيم كمي بيشتر به جاي اينكه بچه ها فقط مطالب را حفظ كنند به آنها كمك كنيم تا بتوانند كمي مفهومي تر مطالب را با علاقه خودشان و با ازادي فكري ياد بگيرند به اميد روزي كه آموزش وپرورش ايران كمي آرمان هاي خود را كه بر اساس معيار هاي جهاني است به واقيعت تبديل كند.
captcha
فرهنگی از تهران  | ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۶ بهمن
9
0
پاسخ
کاش یا بازهم از ایشان دعوت شود یا از مسئولان و مدیران اداره کل یا وزارتخانه کسی بیاید و با ایشان مناظره کند.بنظرم تمام سخنانشان مورد قبول اکثر فرهنگیان است.لطفا این برنامه را ادامه دهید.
captcha
طاها محسنی  | ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۶ بهمن
11
0
پاسخ
با عرض سلام وتشکر خدمت اقای رحیمی شاد
نظر بنده به عنوان یک دانش آموز این است- که بحثی منطقی در رابطه ی آموزش و پرورش و مدیران و معلمان است.دست شما درد نکند.
captcha
سهیل کریمی  | ۱۳۹۱ دوشنبه ۱۶ بهمن
12
0
پاسخ
سخنان اقای رحیمی شاد نشان دهنده ضعف در نظام اموزشی کشور است که با تحلیل دقیق و استادانه ایشان این مساله روشن شده است.
captcha
حسین محمدخانی  | ۱۳۹۱ يکشنبه ۸ بهمن
9
0
پاسخ
آقای رحیمی شاد سخنان منطقی و نقدهای بجایی زده اند که نشان از شناخت کامل ایشان از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش فعلی میباشد.
captcha
معلم سبز  | ۱۳۹۱ يکشنبه ۲۴ دي
10
0
پاسخ
این مطلب رو درباره گفتگوی قبلی هم نوشتم. اینجا هم همان مشکل وجود دارد.

سپاس از پورتال گفتگو.تلاشتان مستدام باد!
امیدوارم فرصت بیشتری در اختیار ایشان و دیگر کارشناسان و معلمان اهل نظر قرار گیرد .
اگر بحثها بصورت مناظره ای و یا لااقل با مجری-کارشناس(مجری هم یک معلم باشد) برگزار شود سودمندتر خواهد بود.چون بنظر میرسد مجری تسلطی بر موضوع ندارد.همین آقای رحیمی شاد هم میتواند مجری-کارشناس باشد.هم تسلط خوبی روی موضوع دارد و هم بیان قوی.
captcha
علی  | ۱۳۹۱ يکشنبه ۲۴ دي
13
0
پاسخ
یکی از بهترین گفتگوهایی بود که شرایط نابسامان آموزش و پرورش کشور را نمایان تر کرد
captcha
نیک نژاد  | ۱۳۹۱ شنبه ۲۳ دي
11
0
پاسخ
1- از دید من جا داشت و دارد که دست کم درباره ی تعریف آموزشی توسعه و اثرهای فراوان و بی چون و چرای آن بر توسعه بیشتر سخن گفته می شد.
2- در جایی در همین بخش نخست، شما فرمودید که بر خلاف نگاه غرب که اقتصاد محور است نگاه من به این گستره انسان محور می باشد. تا آنجا که من می دانم این گفته چندان دقیق نیست. اگر هم به اقتصاد اولویتی داده می شود از آن روست که اقتصاد گستره ای بسیار موثر در توسعه و رشد هر جامعه و انسان های آن جامعه است. در این باره می توان به هرم مازلو اشاره ای نمود، زیرا جامعه ی توسعه یافته در گرو انسان هایی توسعه یافته است.
3- در جایی از سخنانتان به خوبی ویژگی های انسان توسعه یافته را بر می شمارید مانند نوآوری،مولد،منظم، کاربردی اندیش،کیفیت گرا،اهل منطق و استدلال، باور به آزادی چه در گستره ی اندیشه و چه در عمل،قانون گرا و جهانی اندیش و ... به نظر گرچه این ویژگی ها می تواند برای شهروند هم تعریف شود اما چون بخشی از کارکرد آموزش و پرورش شهروند سازی و جامعه پذیری دانش آموزان است، می شد بیشتر و بهتر به این بخش پرداخت. در جهان امروز سه کار کرد ویژه برای آموزش و پرورش تعریف می شود. توسعه ی اندیشه و اندیشگی، شهروند سازی و زمینه سازی در خور برای رشد و شکوفایی علمی شهروندان و جامعه. که شوربختانه در راستای دیدگاه شما آموزش و پرورش ما در هر سه گستره کامیابی درخوری نداشته و در برخی از آنها شکست خورده است.
4- شما توسعه در آموزش و پرورش را در چهار سطح بررسی کرده اید. محتوای آموزشی،بخش ستادی،بخش آموزشی و بخش پرورشی. اما همان گونه که شما هم گفته اید نمی توان دو بخش واپسین را از هم جدا نمود. از سوی دیگر کارکردی را برای بخش پرورشی بیان نموده اید که دست کم برای من ناآشنا و بیگانه است! و نمی دانم که آیا در چارت سازمانی معاونت پرورشی گنجانده شده است یا نه ؟ برای نمونه وظیفه معاونت آموزشی را پرورش اخلاق،پرورش حس آزادی طلبی و پرورش توانایی استدلال و ... می دانید و برای آن که نشان دهید که کارایی در خوری ندارند از کارنامه پرورشی نام می برید و می گویید هیچ خانواده ای در پی دریافت کارنامه های اخلاقی و پرورشی فرزندان خویش نیستند! از دید من نه هدف بنانهادن معاونت پرورشی و نه کارکردش این گونه دغدغه هاست و نه نیروهای پرورشی حاضر در کانون های آموزشی چنین آموزش هایی را دیده اند. در بهترین برداشت از این معاونت می توان نام معاونت شرعی- دینی- یا معاونت شرعی- سیاسی را بر آن نهاد.
5- در بخش ایدئولوژی اندیشی و سیاست های ایدئولوژیک حاکم بر آموزش و پرورش نیز- شاید بخاطر حساسیت جستار- سخنان و گفتگوها نا روشن و پراکنده می نمود. در همین بخش بود که شما به خوبی به درس عربی پرداختید اما در آنجا گفتگو به بیراه رفت و چیزی از درونش بیرون نیامد.
6- در جایی از سخنانتان به فراوانی عنوان های درسی اشاره نمودید. این فراوانی و گوناگونی از دید من بزرگترین دشواری پیش روی آموزش و پرورش ایران است که باید بیش از این ها به آن پرداخت. این گستردگی، پیامدهایی مانند دل زدگی و خستگی دانش آموزان و از بین بردن تمرکز درخور در گسترده های زیربنایی تر مانند باروری اندیشه،پرورش اخلاقی،آموزش های شهروندی،جامعه پذیری و ... را در پی داشته است.
7- باز هم در پایان این نوشته از شما برای بیان دشواری های سامانه ی آموزشی در این سطح سپاس گزاری نموده و امیدوارم باز هم چنین گفتگوهایی را از شما و دیگر دوستان شاهد باشیم. تندرست و کامیاب باشید.
captcha
موسوي  | ۱۳۹۱ شنبه ۲۳ دي
11
0
پاسخ
از دست اندركاران پورتال مناظره و گفتگو براي مهيا ساختن چنين فرصتهايي براي آگاهي رساني در فضاي مجازي متشكريم؛ اميدوارم در ادامه از مسئولان رسمي وزارت آموزش و پرورش نيز دعوت كنيد تا اين مباحث بصورت مناظره و گروهي انجام پذيرد. چرا كه بقول ميهمان محترمتان جناب رحيمي، بسياري از مسئولان با وجود آگاهي از مشكلات و مسائل، فرصت و يا اراده اي در جهت رفع آنها ندارند. بنظرم در صورت برگزاري چنين جلساتي چالش هاي پيش روي سيستم آموزشي امكان بروز مي يابند و مسئولان نيز با حضور خود مي توانند مشروحي از عملكرد خود در اين زمينه ارائه نمايند
captcha
متین  | ۱۳۹۱ چهارشنبه ۲۰ دي
14
0
پاسخ
با سلام و تشکر از دست اندر کاران پورتال
امیدوارم شروع این بحثها در اینجا آغازی باشد برای طرح در رسانه های وسیعتر مانند صدا وسیما
captcha
نیک نژاد  | ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۹ دي
13
0
پاسخ
با درود به دست اندرکاران این پرتال، از شما برای برگزاری این گفتگو سپاس گزاری کرده و امیدوارم که این گفتگو ها ادامه یابد. آموزش و پرورش یکی از نهاد های بسیار گستره و اثر گذار در توسعه یک جامعه بوده و از سویی شوربختانه مورد توجه اندیشمندان جامعه قرار نگرفته و نمی گیرد. امیدوارم که این کار خوب شما آغازگاه درخوری برای این گونه جستارها باشد. در پایان باید از کارشناس گرامیتان ،جناب رحیمی شاد،نیز بخاطر اشرافشان در مباحث تئوری و عملی و جزئیات آموزش و پرورش سپاس گزاری نمایم. پیروز و کامیاب باشید.
captcha
هدی  | ۱۳۹۱ شنبه ۱۶ دي
15
0
پاسخ
به نام خدا
به جرات میتونم بگم تو این دهه های اخیر یکی از بهترین برنامه ها راجع به مسایل آموزش و پرورش بوده و از دست اندرکاران سایت میخواهم که این گفتگو ادامه داشته باشه.
با تشکر از پورتال
captcha
علي پشت مشهدي  | ۱۳۹۱ شنبه ۱۶ دي
18
0
پاسخ
واقعا خوشحالم كه هنوز هم كساني مثل آقاي رحيمي شاد پيدا مي شوند تا اوضاع نابسامان كنوني آموزش و پرورش را تحليل كنند و براي بهتر شدن وضع موجود و ورود به توسعه راهكارهايي ارائه كنندو اين دقيقا چيزي است كه در شرايط كنوني به آن نيازمنديم. درهر حال استمرار چنين مناظره هايي و البته پخش آن در سطحي گسترده تر ميتواند قدمي موثرتر در بهبود وضع فعلي باشد.
captcha
پاسخها
م.ج.ب  | ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۹ دي
البته بنده با شناخت گذشته ای که از شمادارم عقیده دارم که افرادی مثل شما با تلاش همراه باتهذیب نفس باید پادرعرصه سازندگی گذارند واین قله رفیع آموزش وتربیت را فتح کنند.البته درشرایط کنونی نیز کسانی هستند کهبا تلاش های فراوان در این مسیر درحال گام برداشتن هستند....دبیرادبیات سال اول دبیرستان شما...م.ج.ب....
به امید دیدار.یاعلی
معلم  | ۱۳۹۱ جمعه ۱۵ دي
16
0
پاسخ
من نمیتوانم مثل ایشان حرف بزنم اما اگر ایشان این کامنت را میخواند و باز هم میتواند اینجا صحبت کند از ایشان میخواهم درباره موضوعات صنفی،مشکلات درون کلاسها و مدرسه،مشکلات مختلف معلمان در مقایسه با دیگر کارکنان دولت هم صحبت کنند.
captcha
معلم  | ۱۳۹۱ جمعه ۱۵ دي
15
0
پاسخ
اینها حرف دل خیلی از معلمهاست امیدوارم فرصت بیشتری برای بیان این سخنان فراهم گردد.البته سخنان خیلی زیاد دیگری هم هست.
با تشکر از مسئولان این سایت.
captcha
مهدی بهلولی  | ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۴ دي
17
0
پاسخ
دست شما درد نکند. سخنان جناب رحیمی شاد،سخنان بسیاری از آموزگاران است و از دید من هم به عنوان یک فرهنگی،نقدهای ایشان،واقعی و راستین است.
captcha
کامران رحیمی  | ۱۳۹۱ پنج شنبه ۱۴ دي
15
0
پاسخ
مباحث نشان از دقت نظر کارشناس در تعریف دقیق واژه ها و اصطلاحات دارد . ساختار منطقی بحث که نتایج کاملا بر اساس تعاریف اولیه بنا شده.وهمچنین آشنایی ایشان با جزیی ترین و کلان ترین موضوعات و مسایل و مشکلات آموزش و پرورش.امیدوارم راه برای مطرح شدن این مباحث در شبکه های سراسری صدا و سیما فراهم شو.
captcha
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو
ارتباط بین توسعه و نظام آموزش و پرورش | گفتگوی اختصاصی با ابوالفضل رحیمی
 
بنظر شما شبکه های اجتماعی و مجازی بومی تا چه میزان اعتماد عمومی جامعه را برای عضویت و استفاده جوانان خصوصا به خود جلب کرده است؟
زیاد
15%
 
متوسط
20%
 
کم
64%
 
لایحه اصلاحیه برنامه ششم توسعه در بوته نقد | حاجی بابایی و قوامی در تیتر امشب
٤٢:١٣
لایحه اصلاحیه برنامه ششم توسعه در بوته نقد | حاجی بابایی و قوامی در تیتر امشب
بازدید : ٨١٨
حل بسیاری از مشکلات پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه گذاری | محمد شریفی مقدم در گفتگوی ویژه خبری
١٨:٥٧
حل بسیاری از مشکلات پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه گذاری | محمد شریفی مقدم در گفتگوی ویژه خبری
بازدید : ٢٢٧٣
تمهيدات ترافيکي پليس راهور براي برگزاري نماز عيد فطر | سرهنگ حسینی و حجت الاسلام شیرمردی در گفتگوی خبری
٤٥:٤٢
تمهيدات ترافيکي پليس راهور براي برگزاري نماز عيد فطر | سرهنگ حسینی و حجت الاسلام شیرمردی در گفتگوی خ...
بازدید : ٣٩٩١
اقتصاد مقاومتی سبب کاهش آسیب پذیری‌های داخلی و خارجی می‌شود | طیب‌نیا در گفتگوی ویژه خبری
٤٥:٣٧
اقتصاد مقاومتی سبب کاهش آسیب پذیری‌های داخلی و خارجی می‌شود | طیب‌نیا در گفتگوی ویژه خبری
بازدید : ٤٣٥٨
بررسی روش های هدفمند تر شدن یارانه ها | گفتگوی خبری با آقایان جلیلی و نکو
١٢:٢٥
بررسی روش های هدفمند تر شدن یارانه ها | گفتگوی خبری با آقایان جلیلی و نکو
بازدید : ٣٢٨٠
ایران بزرگترین قربانی تروریسم | گفتگوی ویژه خبری با موضوع 17000 شهید ترور
١٢:٤٥
ایران بزرگترین قربانی تروریسم | گفتگوی ویژه خبری با موضوع 17000 شهید ترور
بازدید : ٣٦٦٧
مصر در ورطه خشونت | گفتگوی خبری با آقایان زارعی و رویوران
١٣:٠٠
مصر در ورطه خشونت | گفتگوی خبری با آقایان زارعی و رویوران
بازدید : ٢٠٨٨
دولت قانون هدفمندی را درست اجرا نکرد | گفتگوی انتخاباتی دکتر حداد عادل در شبکه جام جم
١٥:٠٠
دولت قانون هدفمندی را درست اجرا نکرد | گفتگوی انتخاباتی دکتر حداد عادل در شبکه جام جم
بازدید : ٤١٢٥
محتوای نظام آموزش و پرورش و ارتباط آن با توسعه یافتگی | گفتگو با ابوالفضل رحیمی شاد
١٤:٥٢
محتوای نظام آموزش و پرورش و ارتباط آن با توسعه یافتگی | گفتگو با ابوالفضل رحیمی شاد
بازدید : ٦١٧٤
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو