ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی صنعت خودرو باشد اما این ادغام باید همزمان با ایجاد قطب سوم در این صنعت صورت گیرد.
 
موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ادغام دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تصریح کرد: این موضوع یک تاکتیک متداول در دنیا است و در بسیاری از مواقع برای اینکه از توان همه برندهای خودروسازی استفاده شود ادغام در راستای هم افزایی صورت می گیرد.
 
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شواری اسلامی افزود:‌اما نمی توان در مورد اینکه با ادغام دو شرکت خودروسازی مشکلات این صنعت رفع شود اظهار نظر کرد؛ به دلیل اینکه توقع مردم از صنعت خودروسازی کشور به حق افزایش یافته است و در این شرایط ادغام شرکت های خودروسازی یک راه حل است به طوری که مشخص نیست نتیجه این ادغام مثبت باشد یا خیر.
وي تاكيد كرد در حال حاضر دو شرکت خودروسازی کشور مالک شخصی ندارند که از ضرر های احتمالی شرکت نگران باشند.
 
*چندین برابر شدن مشکلات صنعت خودروسازی تا دو سال آینده
 
وی با اشاره به اینکه ادغام شرکت های خودروسازی موضوعی است که در برخی کشورها نتیجه بخش بوده است، ادامه داد: آنچه که مهم است تهیه برنامه مدون از سوی خودروسازان به منظور تامین خواسته های مردم از این صنعت است و از طرفی باید اجازه ورود بخش خصوصی به خودروسازی داده شود به طوری که دولت ضمن ارائه تسهیلات به شرکت های خودروسازی، سایر شرکت های فعال در این حوزه را نیز فعال کند تا فضای رقابتی نیز ایجاد شود در غیر این صورت مشکلات صنعت خودروسازی طی یک الی دو سال آینده بر خواهد گشت.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اگر خوروسازان در جهت تحقیق و پژوهش هزینه کنند، هزینه تولید نیز کاهش می یابد تصریح کرد: در نتیجه قیمت تمام شده خودرو کاهش می یابد.
 
*ادغام شرکت های خودروسازی و ایجاد قطب سوم
 
حسینی صدر تاکید کرد: ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی خودروسازان باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره قطب سوم خودروسازی کشور گفت: ادغام شرکت های خودروسازی و ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور باید همزمان باشد و یک مجموعه دیگر خودروسازی باید تشکیل شود و یکی از سازمان های بزرگ می تواند به عنوان پایه شکل گیری قطب سوم خودروسازی باشد.
 
*منافع خودروسازان و مردم به موازات حرکت می کنند نه در مقابل
 
وی گفت: در حال حاضر دو شرکت خودروسازی کشور مالک شخصی ندارند که روی منابع شرکت حساس باشند و از ضرر های احتمالی شرکت نگران باشند.اما اگر این شرکت ها مالکان شخصی داشته باشند می توانند به خاطر منافع خود و ایجاد فضای رقابتی خودرو را با قیمت تمام شده کمتر تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.
 
حسینی صدر ادامه داد: منافع خودروسازان و منافع مردم بر خلاف تصور عمومی که در مقابل یکدیگر است اینگونه نیست بلکه منافع هر دو طرف به موازات یکدیگر حرکت می کند.
 
*دو برنامه اصلی وزیر صنعت در حوزه خودروسازی
 
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: خودروسازی که موفق است علاوه بر اینکه رضایت مردم را جلب می کند، ارزش سهام آن نیز افزایش می یابد؛ البته این زمانی است که خودروسازان انگیزه ای برای توسعه داشته باشد که این امر فقط با خصوصی سازی امکان پذیر است؛ بنابر این وزیر صنعت نیز به این موضوع اشراف دارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با مشاورانی که وزیر صنعت انتخاب کرده است به این نتیجه رسیده ایم که این وزارت خانه دو برنامه اصلی در حوزه خوروسازی دارد بیان کرد: اول ارتقاء کیفیت و تقویت خودورهای موجود و دوم مجال به بخش خصوصی برای ورود به صنعت خودروسازی از برنامه های وی در صنعت خودروسازی است./سیاست ما
دریافت کد : توجه : شما میتوانید با تغییر مقادیر width و height در کد فوق عرض و ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کنید.
نظر شما :
captcha
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو
ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی صنعت خودرو باشد اما این ادغام باید همزمان با ایجاد قطب سوم در این صنعت صورت گیرد.
 
بنظر شما تغییر سیستم اقتصادی دولت و حذف افرادی مثل دکتر طیب نیا به چه میزان به تحقق وعده های اقتصادی دولت کمک کرد؟
زیاد
16%
 
متوسط
4%
 
کم
80%
 
نقوی‌حسینی: حلقه معین بر وزارت علوم چنبره زده است/ حسینی‌صدر: اینطور باشد من هم رأی نمی‌دهم | در برنامه نگاه یک
٠١:٤٢:٢٨
نقوی‌حسینی: حلقه معین بر وزارت علوم چنبره زده است/ حسینی‌صدر: اینطور باشد من هم رأی نمی‌دهم | در برن...
بازدید : ٣٨٩٨
میانگین تاخیر حرکت قطارها در سال گذشته یک دقیقه بود! | عباس آخوندی در گفتگوی خبری
٤٠:٠٣
میانگین تاخیر حرکت قطارها در سال گذشته یک دقیقه بود! | عباس آخوندی در گفتگوی خبری
بازدید : ٢٨٥٧
بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها واقعا هوا را آلوده می‌کند؟/ منتقدان سند رو نکردند | مشروح مناظره واردات بنزین
٠١:٤٨:٣٣
بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها واقعا هوا را آلوده می‌کند؟/ منتقدان سند رو نکردند | مشروح مناظره واردات بنز...
بازدید : ٥٦١٧
نقش جانبازان در جامعه امروز در گفتگو با سردار اردستانی
١٥:٥٢
نقش جانبازان در جامعه امروز در گفتگو با سردار اردستانی
بازدید : ٥٥٤٤
توسعه جوامع بشری و ارزش های اخلاقی | در گفتگو با حجت الاسلام پیکری
١٤:٤٩
توسعه جوامع بشری و ارزش های اخلاقی | در گفتگو با حجت الاسلام پیکری
بازدید : ٤٣٣٨
اقتصاد مقاومتی و دولت یازدهم | گفتگوی آقایان فیروزآبادی و روحانی
١٤:٠١
اقتصاد مقاومتی و دولت یازدهم | گفتگوی آقایان فیروزآبادی و روحانی
بازدید : ٦٨٥٧
احتجاج امام باقر (ع) با عبد الله بن معمر لیثی درباره متعه
احتجاج امام باقر (ع) با عبد الله بن معمر لیثی درباره متعه
بازدید : ٣٥٦٢
در ایران چقدر تئاتر بومی داریم؟ | گفتگو با سید جواد روشن
١٠:٠١
در ایران چقدر تئاتر بومی داریم؟ | گفتگو با سید جواد روشن
بازدید : ٥٩٦٣
مناظره انتخاباتی علی مطهری و مهرداد بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
مناظره انتخاباتی علی مطهری و مهرداد بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
بازدید : ٥٩٨٤
گفتگو با سردار محمد فلکی در مورد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
١٢:٠٥
گفتگو با سردار محمد فلکی در مورد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
بازدید : ٦٦٨١
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو