ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی صنعت خودرو باشد اما این ادغام باید همزمان با ایجاد قطب سوم در این صنعت صورت گیرد.
 
موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ادغام دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تصریح کرد: این موضوع یک تاکتیک متداول در دنیا است و در بسیاری از مواقع برای اینکه از توان همه برندهای خودروسازی استفاده شود ادغام در راستای هم افزایی صورت می گیرد.
 
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شواری اسلامی افزود:‌اما نمی توان در مورد اینکه با ادغام دو شرکت خودروسازی مشکلات این صنعت رفع شود اظهار نظر کرد؛ به دلیل اینکه توقع مردم از صنعت خودروسازی کشور به حق افزایش یافته است و در این شرایط ادغام شرکت های خودروسازی یک راه حل است به طوری که مشخص نیست نتیجه این ادغام مثبت باشد یا خیر.
وي تاكيد كرد در حال حاضر دو شرکت خودروسازی کشور مالک شخصی ندارند که از ضرر های احتمالی شرکت نگران باشند.
 
*چندین برابر شدن مشکلات صنعت خودروسازی تا دو سال آینده
 
وی با اشاره به اینکه ادغام شرکت های خودروسازی موضوعی است که در برخی کشورها نتیجه بخش بوده است، ادامه داد: آنچه که مهم است تهیه برنامه مدون از سوی خودروسازان به منظور تامین خواسته های مردم از این صنعت است و از طرفی باید اجازه ورود بخش خصوصی به خودروسازی داده شود به طوری که دولت ضمن ارائه تسهیلات به شرکت های خودروسازی، سایر شرکت های فعال در این حوزه را نیز فعال کند تا فضای رقابتی نیز ایجاد شود در غیر این صورت مشکلات صنعت خودروسازی طی یک الی دو سال آینده بر خواهد گشت.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اگر خوروسازان در جهت تحقیق و پژوهش هزینه کنند، هزینه تولید نیز کاهش می یابد تصریح کرد: در نتیجه قیمت تمام شده خودرو کاهش می یابد.
 
*ادغام شرکت های خودروسازی و ایجاد قطب سوم
 
حسینی صدر تاکید کرد: ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی خودروسازان باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره قطب سوم خودروسازی کشور گفت: ادغام شرکت های خودروسازی و ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور باید همزمان باشد و یک مجموعه دیگر خودروسازی باید تشکیل شود و یکی از سازمان های بزرگ می تواند به عنوان پایه شکل گیری قطب سوم خودروسازی باشد.
 
*منافع خودروسازان و مردم به موازات حرکت می کنند نه در مقابل
 
وی گفت: در حال حاضر دو شرکت خودروسازی کشور مالک شخصی ندارند که روی منابع شرکت حساس باشند و از ضرر های احتمالی شرکت نگران باشند.اما اگر این شرکت ها مالکان شخصی داشته باشند می توانند به خاطر منافع خود و ایجاد فضای رقابتی خودرو را با قیمت تمام شده کمتر تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.
 
حسینی صدر ادامه داد: منافع خودروسازان و منافع مردم بر خلاف تصور عمومی که در مقابل یکدیگر است اینگونه نیست بلکه منافع هر دو طرف به موازات یکدیگر حرکت می کند.
 
*دو برنامه اصلی وزیر صنعت در حوزه خودروسازی
 
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: خودروسازی که موفق است علاوه بر اینکه رضایت مردم را جلب می کند، ارزش سهام آن نیز افزایش می یابد؛ البته این زمانی است که خودروسازان انگیزه ای برای توسعه داشته باشد که این امر فقط با خصوصی سازی امکان پذیر است؛ بنابر این وزیر صنعت نیز به این موضوع اشراف دارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با مشاورانی که وزیر صنعت انتخاب کرده است به این نتیجه رسیده ایم که این وزارت خانه دو برنامه اصلی در حوزه خوروسازی دارد بیان کرد: اول ارتقاء کیفیت و تقویت خودورهای موجود و دوم مجال به بخش خصوصی برای ورود به صنعت خودروسازی از برنامه های وی در صنعت خودروسازی است./سیاست ما
دریافت کد : توجه : شما میتوانید با تغییر مقادیر width و height در کد فوق عرض و ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کنید.
نظر شما :
captcha
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو
ادغام شرکت های خودروسازی شاید راه حلی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی صنعت خودرو باشد اما این ادغام باید همزمان با ایجاد قطب سوم در این صنعت صورت گیرد.
 
بنظر شما تغییر سیستم اقتصادی دولت و حذف افرادی مثل دکتر طیب نیا به چه میزان به تحقق وعده های اقتصادی دولت کمک کرد؟
زیاد
13%
 
متوسط
8%
 
کم
78%
 
گزارش کمیسیون اصل 90/ سایپا و ایران‌خودرو 2 میلیون بیش از سقف مجاز، خودرو پیش‌فروش کرده‌اند
گزارش کمیسیون اصل 90/ سایپا و ایران‌خودرو 2 میلیون بیش از سقف مجاز، خودرو پیش‌فروش کرده‌اند
بازدید : ٦٥
نقوی‌حسینی: حلقه معین بر وزارت علوم چنبره زده است/ حسینی‌صدر: اینطور باشد من هم رأی نمی‌دهم | در برنامه نگاه یک
٠١:٤٢:٢٨
نقوی‌حسینی: حلقه معین بر وزارت علوم چنبره زده است/ حسینی‌صدر: اینطور باشد من هم رأی نمی‌دهم | در برن...
بازدید : ٤٢٢٤
متصدی: سال آینده خوردوها "یورو4" می‌شود | آقایان متصدی و حسینی صدر در گفتگوی ویژه خبری
١٢:٥٨
متصدی: سال آینده خوردوها "یورو4" می‌شود | آقایان متصدی و حسینی صدر در گفتگوی ویژه خبری
بازدید : ٤٢٣٦
متوسط نرخ تورم در 12 ماهه گذشته 40 درصد بود | طیب‌نیا در گفتگوی ویژه خبری
١٣:٥٢
متوسط نرخ تورم در 12 ماهه گذشته 40 درصد بود | طیب‌نیا در گفتگوی ویژه خبری
بازدید : ٣٦٥١
دولت من اخلاق محور و با ثبات در تصمیم گیری خواهد بود | ولایتی در "رویکردها و برنامه ها"
١٥:٠٤
دولت من اخلاق محور و با ثبات در تصمیم گیری خواهد بود | ولایتی در "رویکردها و برنامه ها"
بازدید : ٢٩٣٢
جمشیدپور: نگاه آقای روحانی به مسائل یک نگاه استراتژیک است | مناظره نمایندگان قالیباف و روحانی
١٣:٢٢
جمشیدپور: نگاه آقای روحانی به مسائل یک نگاه استراتژیک است | مناظره نمایندگان قالیباف و روحانی
بازدید : ٤٣٦٢
چرا برخی مسئولان پایشان را از قانون فراتر می‌گذارند؟ | قالیباف در رویکردها و برنامه ها
١٥:١٧
چرا برخی مسئولان پایشان را از قانون فراتر می‌گذارند؟ | قالیباف در رویکردها و برنامه ها
بازدید : ٣١٧٥
فرهنگ را فرصت محور باید نگریست | آقای جلیلی هشتمین نفر در دومین مناظره انتخاباتی
١١:٥٢
فرهنگ را فرصت محور باید نگریست | آقای جلیلی هشتمین نفر در دومین مناظره انتخاباتی
بازدید : ٣٠٠١
تورم را یک ساله مهار می‌کنم | حداد عادل در پاسخ به سه کارشناس
١٥:٢٤
تورم را یک ساله مهار می‌کنم | حداد عادل در پاسخ به سه کارشناس
بازدید : ٣١٣٠
گفتگو با محمد رضا مرتضوی در مورد چشم انداز صنعت و معدن در کشور در سال 91
گفتگو با محمد رضا مرتضوی در مورد چشم انداز صنعت و معدن در کشور در سال 91
بازدید : ٢٦٤٢
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو