سقراط :

سقراط(به یونانی: Σωκράτης) فیلسوف بزرگ یونانی اهل آتن و از تأثیرگذارترین افراد بر فلسفهٔ اسلامی و فلسفهٔ غرب بود.
سقراط در ۴۷۰ یا ۴۶۹ پیش از میلاد در آتن به‌دنیا آمد. پدرش مجسمه‌سازی سرشناس و محترم بود. این اعتبار برای سقراط مجالی فراهم آورد تا از بهترین آموزش‌های آن زمان آتن، از حساب و هندسه و نجوم تا شعر کلاسیک یونان را فراگیرد. همهٔ مورّخان متفق‌القول هستند که سقراط مردی بسیار زشت‌رو بوده‌است. سر او طاس، صورت او پهن و گرد، و چشمان او فرورفته و بی‌حرکت بود و دماغی بزرگ و در عین حال کوفته داشته‌است که بر روی آن لکه‌ای واضح دیده می‌شده‌است.


دریافت کد : توجه : شما میتوانید با تغییر مقادیر width و height در کد فوق عرض و ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کنید.
نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته : 7
سوم  | ۱۳۹۱ چهارشنبه ۶ دي
3
1
پاسخ
"حال برگردیم به موضوع مورد بحث. عشق همیشه به چیزی تعلق دارد؛ به چیزی که عاشق فاقد آن است و اشتیاق آن را دارد. آیا قبول داری که عشق با آنچه ناموزون و ناهنجار است دشمن است؟ می پذیری که عشق به آنچه زشت است تعلق خاطر ندارد؟
آری، عشق تعلقش به زیبایی است.
ما هم عقیده شدیم که شخص، عاشق چیزی می شود که فاقد آن است و ندارد.
بله.
پس می توان نتیجه گرفت که عشق زیبایی ندارد.
جالب است. همین طور است."
اول گفته " می پذیری که عشق به آنچه زشت است تعلق خاطر ندارد؟ " بعد معلوم نیست چطور نتیجه گرفته "پس می توان نتیجه گرفت که عشق زیبایی ندارد" ؟!!!!!!!!!!
هدفتون چی بوده از درج این متن ؟
captcha
پاسخها
محمد.پ  | ۱۳۹۱ يکشنبه ۱۰ دي
باعرض ادب و احترام حضور جناب آقای سوم . علت انتخاب این فایل توسط دست اندر کاران پورتال مناظره وگفتگو را خودشان پاسخ بدهند اما بنظر بنده می رسد که سقراط در طرح مناظره به هدف خود رسیده است وآن هدف ایجاد سئوال برای بنده وشماست که: متعلق عشق چه چیزی باید باشد؟ وماهیت آنرا چگونه تعریف می کنیم؟
دوست عزیز جناب سوم ای کاش گزیده ای را که خوداز متن سقراط انتخاب کردید دوباره بخوانیدو در این جمله خود قدر تامل کنید که فرمودید : اول گفته " می پذیری که عشق به آنچه زشت است تعلق خاطر ندارد؟ " بعد معلوم نیست چطور نتیجه گرفته "پس می توان نتیجه گرفت که عشق زیبایی ندارد" ؟!!!!!!!!!!
جناب سوم این که فرمودید "معلوم نیست " واقعیت آن است که معلوم هست اما شما دقت نمی فرمائید و واضح است که چیزی که زیبا نبود لزوما زشت نیست و در خصوص عشق باید بدانیم این خود عشق نیست که زیبا یا زشت وصف ذات آن باشد بلکه زیبایی یا زشتی چیزی که عشق به آن تعلق می گیرد سبب می شود که یک عشق زیبا یا زشت باشد .
پس ببینیم عاشق چه چیزی هستیم تا زیبای یا زشتی عشق خود را ارزیابی کنیم .
مصيح  | ۱۳۹۱ سه شنبه ۵ دي
2
0
پاسخ
پدرام! يادم نمياد كه تا بحال متني با اين همه غلط خونده باشم!!! ايول به اعتماد به نفست !
captcha
پدرام  | ۱۳۹۱ دوشنبه ۴ دي
1
1
پاسخ
توجه ! توجه ! : عشق و طرض فکر بیشتر افراد برمیگرده به ظمیر ناخودآگاهشان ، و ظمیر ناخودآگاه را چه کسی پر کرده است ... خانواده . اگر خانواده توقعات فرزندشان را از کودکی بالا نبرند و همه چیز را به پول و چهره ربطش ندن مطمعنا افراد معیارهیشان با نوع تربیتشان تعقیر خواهد یافت و آن وقت هیچ دختر و پسری به خاطر وضع مالی و زیبایی عاشق کسی نمیشود.
captcha
ناشناس  | ۱۳۹۱ شنبه ۲۵ آذر
4
0
پاسخ
ای کاش ها بسیار است.اگر بخواهیم به گفتن ای کاش هایمان ادامه دهیم این دنیا نابود میشم.باید هرکاری از جمله عشق را با تمام وجود انجام دهیم و به زبان بیاوریم.
captcha
ناشناس  | ۱۳۹۱ شنبه ۱۸ آذر
6
0
پاسخ
ای کاش حداقل بازم آدمهایی بودند که آبروی عشق محافظت کنند
هر چنداونجوری که با عشق رو درک کنند درکش نکرده اند اما همین که از عشق صحبت میکند خوبه
ای کاش آدما عشق رو هوس ندونن و هوس رو جای عشق غالب نکنند
captcha
محمد حسن  | ۱۳۹۱ شنبه ۲۰ آبان
2
0
پاسخ
بابا محمد تو خودت یه پا مناظره کننده ای هااااااااااا
شمارتو بده به این پورتاله دعوتت کنن
captcha
محمد.پ  | ۱۳۹۱ يکشنبه ۲۳ مهر
12
1
پاسخ
سقراط صاحب نظری بود که شجاعت شنیدن زای دیگران را داشت وقوت خود در مقام تقابل برهانها هنگامی که گفتگوی دو طرفه شکل می گرفت به رخ می کشید وبه اثبات می گذاش به خلاف برخی از مدعیان اندیشه که تنها وقتی به تنهایی سخن می رانند پیروز میدان اند . امیدوارم اصول اندیشه وروش تعامل علمی سقراط بیش از پیش در جامعه متداول شود .
captcha
  • محل تبلیغ شما در پورتال مناظره و گفتگو
سقراط: به نظر می رسد برای وصف عشق، همه خوبی هایی که بر ذهن می گذرد به آن نسبت می دهیم، خواه راست باشد یا دروغ. ظاهرا حقیقت داشتن مطلب اهمیت ندارد. یعنی نخواسته ایم «حقیقت عشق» را بیان کنیم. دیوتیما: منظورت از حقیقت عشق، عشق به چیزی است یا عشق به هیچ چیز؟
 
بنظر شما شبکه های اجتماعی و مجازی بومی تا چه میزان اعتماد عمومی جامعه را برای عضویت و استفاده جوانان خصوصا به خود جلب کرده است؟
زیاد
22%
 
متوسط
20%
 
کم
57%